Taskigt läge!

Lite rapport från helgen! Fredagen började med att jag faktiskt promenarade en rejäl runda när jag kom hem från jobb. Låg lite efter med stegen. Lagade lite tacos till mig och sambon. Alltid lika gott. Som vanligt somnade sambon i soffan efter en hård arbetsvecka. Måste säga att jag var minst lika trött och tog därför en liten "nap" efter maten. Det stora samtalsämnet har varit AC/DC ´s konsert i februari i Stockholm.  Vi bara måste ha biljetter.

Lördagmorgon parkerade svärfar och jag oss framför våra datorer i hopp om biljetter. Men tyvärr ingen av oss hade tur och fick tag i några. Nu hoppas vi på Köpenhamn eller eventuellt Göteborg till sommaren. Man kan ju alltid köpa biljetter på Blocket a´4000 spänn st. Fan vad man kan reta sig på alla dessa som köper upp biljetter i syfte att tjäna pengar på dem. Hade varit så himla stort att få se dem live. Har lyssnat in mig på nya skivan och den är faktiskt riktigt bra. Och det gör ju inte suget mindre.

Efter denna besvikelse drog vi till Ribban för en långpromenad. Jätteskönt höstväder nästan 15 grader varmt och helt vindstilla. Det enda som fattades var min ständige följeslagare och kompis. Detta va hans favvoställe efter skogen. Här fick han springa "själv" som vi brukade säga och det visste han precis va det innebar. Det va då när man fick smyga upp på gässen som gick och betade i stora flockar för att sedan springa rätt in i flocken och skälla som en galning. Återvända till matte med ett belåtet flin "Såg du matte vad jag kunde". Förhoppningsvis har han det bra där han är nu och jag är övertygad om att vi ses igen.

Kvällen bestod i picknickkonsert på Vicktoriateatern med kompisar. Plura ovh Eldkvarn stod för musiken. Ett hyfsat gig.

Du fattas mig! Du fattas mig!

Söndag
åkte vi till husvagnen för att hämta hem gasolflaskan. Denna skall stå hos syster Yster över vinten. Efter en snabb kopp hos syrran åkte vi till Center Syd och fixade lite ärenden. Käkade lunch på Max. Vilken superbra hamburgerkedja. Här kan man få GI-burgare, Cardio-burgare och en massa annat nyttigt. Man fick tom gratis kaffe efter maten. Vilken tur att de skall öppna i  Malmö oxå.

Fick även planterat lite vårlökar i trädgården så vi har något at titta på till våren. Sambon klippte gräset...trodde det skulle vara slut på det snart men med 15 grader varmt ute så antar jag att det fortsätter att växa.

Dags för ny jobbvecka igen. Helgen är alldeles för kort tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0