Sång och musik!

Denna helgen har bestått i väldigt mycket sång och musik. Fredagen var det tid för mammas födelsepresent från mig. Highschool Musical på Nöjesteatern i Malmö. Så enormt duktiga dessa ungdomar är. De sjunger och dansar som om de aldrigt gjort något annat. Så jag tror att både mamsen och jag var nöjda med denna kväll.





Lördag.....betyder sovmorgon hemma hos oss. Steg väl upp vid 11-tiden. Åt frukost i lugn och ro. Visst man kan kanske tycka att det är att förstöra dagen men vad är vitsen med att stiga upp tidigt när man är ledig för att sen somna kl 8 i soffan. Planen för dagen var att köra ut till husvagnen och slutföra inför vintervilan. Batteriet skall kopplas ur och tas hem för laddning. Alla kranar tömmas och framför allt stängas så mössen inte hittar in och käkar upp dynor mm. Gasoltuben förflyttas till ett säkrare ställe. Sagt och gjort vi hämtade pappa och körde ut. På vägen tittade vi in hos husvagnsfirman i Svedala. De hade visning på 2009 års modeller. Jaja vad är väl en bal på slottet?

Söndag...hur mycket regn finns det egentligen? Mycket verkade det som. Så just därför tog vi oss till plantskolan och köpte lite fina vårlökar till trädgården. Och vad höll dom på med där då? Jo sätta upp hela julavdelningen med tomtar, granar och ljusslingor. Känns lite tidigt kan jag tycka.....fast jag förstår jue att det tar lite tid att fixa allt. Synd bara om alla barn som tror att det är typ snart han med skägget kommer.

Fick städat lite hemma. Rensat garderober och sånt som man aldrig gör annars. Kvällen avslutades med Mamma Mia. Vilken skitbra film!! Och jag som aldrig lyssnat på ABBA. När ABBA va populära under min mellanstadietid lyssnade jag på Sweet. Till min frökens stora fasa hade jag en nakenbild på Mick Tucker under bänklocket. I 4:e klass. Och det där har liksom aldrig förändrats. Det är fortfarande hårdrocken som ligger högst på listan. Har blivit några turer till Sweden Rock i Sölvesborg. Ska väl erkänna att det finns en och annan skiva med Lasse Stefans i samlingen...snacka om kontraster. Men jag är uppvuxen med dans och dansband så det får vara med på ett hörn.

Nu är det dags att samla ihop sig för ännu en arbetsvecka. Börjar bli riktigt drygt att stiga upp på mornarna. Och det har precis börjat. Nu har jag en plan för detta. Man skulle inte behöva stiga upp förrän det är ljust på morgonen och absolut inte jobba mer än till det mörknar på eftermiddagen. Detta skulle gälla som någon form av ny vintertid. Som tex varade mellan 1:e oktober till 1:a april. Tror att vi alla skulle bli mycket lyckligare och piggare som personer. Bra va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0