Long time no see!!

Ja som sagt det var ett tag sen jag bloggade. Men ibland är det liksom stopp i huvudet och orken eller lusten vill bara inte infinna sig. Kanske är det hösten som tynger eller den där äckliga kalla snön som behagade visa sig under helgen. Fick paniklägga på vinterdäcken på en av bilarna. Var ju tvungen att gratulera svågern som fyllde år i helgen. Nu var ju detta frivilligt men det var ett tag sen vi sågs så jag hade sett fram emot att få träffa hela Löberödscirkusen igen. Vi hade en trevlig kväll som vanligt. Alla längtar vi till våren och planerna för husvagnssäsongen var livliga. Just nu skulle jag kunna tänka mig vår närsomhelst. Är inte mycket för vinter.

Kommande helg kommer att bestå i att putsa fönster och sätta upp de stakar som inte är uppe året om. Detta gillar jag. Det lyser upp så fint och mysigt i alla fönster och balkonger. Fast en sak stör mig. VARFÖR TÄNDA STAKAR OCH STJÄRNOR INNAN 1:A ADVENT. Det är väl ingen som klär midsommarstången veckan innan midsommar eller firar Alla Hjärtans Dag den 7:februari. Nä advent inleds den dagen det är. Det är då man nöjd och belåten sätter sig i soffan och njuter av nyputsade fönster, adventsljus och nylagat kaffe med familjen. Då börjar nedräkningen till julafton. Vilken vi i år skall fira här hemma. Skall bli roligt att pynta och fixa med mat och julmys. Första julen i nya lägenheten. Har faktiskt redan lyckats fixa ihop en julklapp iaf.

Imorgon avnjuts första julbordet tillsammans med bowling på Big Bowl tillsammans med kolleger från jobb. Går inte riktigt ihop med Viktis men får försöka låta bli alla gotter och glögg. Blir säkert bra.

Kommentarer
Postat av: Petra

Å jag längtar lite tills söndag då jag kan pynta!

2008-11-27 @ 15:39:35
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0