Tivoli, tomtar och trötta fötter!

Lördagen var vikt åt Köpenhamn och julmys på Tivoli. Så praktiskt att bo så nära. Tar inte längre tid att åka till Köpenhamn än att ta bussen upp till stan. Massor av folk hade visserligen samma tanke som vi. Fullt med folk i rörelse längs hela ströget. Doften av glögg och brända mandlar låg tät över staden. Och en massa roliga affärer. Lite skillnad mot Malmö där vi nästan bara har de gamla vanliga kedjorna och köpcentran överallt. Man borde åka in lite oftare och shoppa kläder. Skor ska vi inte prata om...livsfarligt. Hejdade dock mig och köpte inget.

Efter ströget styrde vi stegen mot tivoli och julmarknaden. Kö runt hela kvarteret. Och köer gillar inte denne svensken så vi ställde oss helt fräck framme vi ingången och gick rätt in. Tivoli är fantastiskt vackert med alla sina lampor och julpynt. Fast sen är det inte mycket mer...om man nu inte åkt dit för att åka karuseller förstås. Nu va detta inte min tanke utan jag såg fram emot en julmarknad. Kan inte säga att det va särskilt mycket på den fronten. Lite stånd eftersom man gick men inte mer än så. Men vi hade en mysig dag och nu har vi testat detta.


Kommentarer
Postat av: Petra

Trist.. Jag som brukar älska marknaden inne på tivoli

2008-12-08 @ 13:36:57
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0