Julfint!

Så var den helgen slut. En helg som försvann lika fort som en höna skiter. Inleddde lördagen starkt med fönsterputs (trots regn) och uppsättning av adventsstakar och stjärnor. Blev så fint så. På kvällen var det som sagt firande av mogen kvinna. trevligt som alltid. Söndagen fortsatte med putsning av hela den inglasade balkongen och uppsättning av ljusslingan. Ser ut som värsta bordellen här nu. Lite adventskaffe med päronen som avslutning. Ja sen får vi inte glömma all tvätt som skulle fixas. Glad i hågen tänkte jag avsluta med att sätta upp de nya julgardinerna i köket. Gissa om de passsade? Nähä, de var typ 3 dm för långa. Där gick min smärtgräns. Får bli dagens (läs tisdag) problem tillsammans med stryktvätten. Måndagen bestämde sig min kropp för att protestera mot allt fejande och tackade mig med en gräslig värk i armar, nacke och axlar. Men idag känner jag mig på hugget igen.

Skulle vilja visa julemyset men kameran är på semester i Thailand med svärföräldrarna som envisas med att skicka sms och berätta om alla fantastiska grejor dom sysslar med. Jaja vad är väl en bal på slottet? Blit väl min tur oxå nån gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0