Drygt det är!

Sitter på jobb och småfryser. Nacke och axlar värker...känner mig stel i hela kroppen. Det är ständigt kallt och dragit här. Har nu genomlidit en kur antibiotika mot urinvägsinfektion. Något jag alltid åker på vid denna tiden på året. Det sägs att man inte blir sjuk av att frysa utan det är en bakterie. Stämmer...men. Man är mycket mer mottaglig om man blir kall. Vilket jag alltid är på jobb. Idag är det dessutom stendött här. Halva personalen har semester och medlemmarna har nog fullt upp med skinka och klappar. Har gjort undan allt som ska göras här och väntar på att jag ska få gå hem. Hemma finns det hur mycket som helst att göra. Ska ha julen hemma hos oss i år. Ska bli jätteroligt att få fira jul i nya lägenheten. Så ikväll skall det griljeras skinka. Imorgon slutar vi kl 12 och då är det dax att rulla kydbollar och fixa Jansson.

Blir lite annorlunda jul i år. Första året som vi firar gemensam jul med bådas föräldrar vilket säkert kommer att bli jättebra. Har fixat lite jullekar, grötrim och mandelgåva. Ett antal lotter ska gemensamt skrapas. Med lite tur blir vi kanske en krona rikare. Sen blir det i vanlig ordning besök hos diverse släktingar så ledig vet jag inte om man kan säga att man är. Men juldagen tänker jag sova lääääääääänge och sen hasa runt i pyamas halva dan och bara mysa med min lille påg.

Kameran har nu återvänt från Thailand så jag ser fram emot lite bilder från julfirandet.



Ha det gott i julstöket!



 


Kommentarer
Postat av: Petra

Å hoppas att ni får det hur tevligt som helst på Julafton!



Go Jul!!

2008-12-23 @ 08:30:57
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0