Hysterin har gjort sitt intåg!!

Så nu va dom här...stegräknarna! Nu har kollegerna..och jag utrustats med stegräknare. Vi ska jue som bekant under 10 veckor promenera valfri sträcka.... fast helst till Stockholm. Detta innebär att man under tio veckor måste promenera 12327 steg om dagen för att nå dit. Kändes som helt oöverstigligt mål från början men faktiskt tjuvstatrtade lite igår med början på fm. När kvällen var slut och sängen kallade hade jag lyckats att promenixa 11494 steg. Ok jag hade tvättstugan hela kvällen och sprang upp och ner som en iller till källaren. Men det verkar som målet skall gå att uppfylla. Ganska  ruggigt när man får veta att en pizza + öl motsvarar ca 17500 steg. Kanske detta får en att tänka mer än en gång innan man stoppar något onyttigt i munnen.

Ganska kul att se kollegerna springa extra rundor i korridoren med blicken stint stirrande på stegräknaren. Det första man diskuterar på morgonen är "Hur mycket gick du igår" "Hur många kalorier gjorde du av med. Kan säga att mina 11494 steg genererade i 324 kalorier. Blir nog inte mer än en "slice" pizza av det.

Kollegan kom precis förbi och meddelade att "Jag går på toaletten". Plötsligt fick jag konstiga bilder i mitt huvud som nu vägrar försvinna. Vilket trauma. Men det hela skapar en form av samhörighet och ett gemensamt mål för oss som "signat " upp för denna utmaning. Så kära kolleger..........

May The Force Be With You!!!



Kommentarer
Postat av: Petra

igår från jobbet så gick jag hem detta var BARA ca 2500 steg... Inte mycket alls... Hur ska detta gå??

2008-08-12 @ 13:56:51
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0